Σύμφωνα με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αναδιαρθρώσεων και Αποκρατικοποιήσεων, τα ΕΛΤΑ ιδιωτικοποιούνται.
Μια απόφαση που στα ΕΛΤΑ την ανέμεναν εδώ και καιρό, αλλά αδιαφορούσαν συνειδητά.Με πρώτη και καλύτερη την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ) που ελέγχεται από την ΠΑΣΚΕ και το σύνολο σχεδόν των συνδικαλιστικών παρατάξεων που την αποτελούν.
Γιατί άραγε; Η απάντηση είναι στο παρακάτω:
«Το Μνημόνιο είναι μια τετελεσμένη υπόθεση, εναλλακτικές λύσεις δεν υπάρχουν».
Τάδε έφη Παναγόπουλος της Γ.Σ.Ε.Ε
O καλύτερος τρόπος για να ξεπουλήσεις μια εταιρία, είναι να απαξιώσεις τους εργαζόμενους και να απορυθμίσεις-καταστρέψεις τις εργασιακές σχέσεις.
Η ΠΟΣΤ ως εκφραστής του κυβερνητικού – μνημονιακού συνδικαλισμού, γνώριζε πολύ καλά πως να το κάνει.
Αυτό σήμαινε την πλήρη αποδοχή του εργασιακού μεσαίωνα μέσα στα ΕΛΤΑ με :
- την ενίσχυση της ενοικιαζόμενης εργασίας και των εργολάβων στα ΕΛΤΑ ταχυμεταφορές (στις οποίες η ΠΟΣΤ διατηρεί μετοχές άρα αποτελεί και αφεντικό των εργαζόμενων) και στα ΕΛΤΑ στο τομέα της καθαριότητας
- την μείωση των οργανικών θέσεων σε συμφωνία με την διοίκηση του οργανισμού
- τις 8μηνες, 4μηνες συμβάσεις και το ωρομίσθιο
- την πλήρη απαξίωση των συλλογικών συμβάσεων με τον εξοστρακισμό των συμβασιούχων στην εθνική γενική συλλογική σύμβαση και την ένταξη τους σε ένα απροσδιόριστο εργασιακό καθεστώς όπου είναι τυπικά ταχυδρομικοί υπάλληλοι, αλλά πληρώνονται ως ανειδίκευτοι εργαζόμενοι
- την «πρακτική άσκηση» φοιτητών που κάλυπταν οργανικά κενά, με ελάχιστες αποδοχές και χωρίς ένσημα για να γραφτούν στο ταμείο ανεργίας
- την εντατικοποίηση της εργασίας με το κόψιμο-ράψιμο των τομέων διανομής
- την αδιαφορία για την μείωση των μισθών λόγω μνημονίου ακόμα και των εργαζομένων από το μόνιμο προσωπικό.
Η σχέση μεταξύ κράτους και συνδικαλισμού, ήταν διαχρονικά σταθερή …
Το κόμμα διόριζε τα παιδιά του στο κράτος και τα συνδικάτα φρόντιζαν να κρατούν τους εργαζόμενους ήσυχους, εφαρμόζοντας παράλληλα την κυβερνητική πολιτική στο δημόσιο τομέα με ότι αυτό συνεπάγεται από τη διαχείριση – κρυφά ή κεκαλυμμένα – κρατικών επιδοτήσεων, κονδυλίων, απ΄ ευθείας αναθέσεων και χρημάτων κάτω από το τραπέζι
Γι αυτό το λόγο η ΠΟΣΤ γνώριζε και γνωρίζει από τα μέσα τις εξελίξεις για την πώληση των ΕΛΤΑ, καθώς αποτελεί
γενικό κουμανταδόρο και το πραγματικό αφεντικό των εργαζόμενων στα ΕΛΤΑ.
Το μέλλον των εργατοπατέρων της ΠΟΣΤ, είναι συνδεδεμένο με την ιδιωτικοποίηση του οργανισμού και την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, γι αυτό ανεξάρτητα από τις αγωνιστικές κορώνες που πετάει στις ανακοινώσεις τις, είναι απόλυτα σίγουρο ότι θα υπονομεύσει και θα σαμποτάρει την οποιαδήποτε κινητοποίηση μπορεί να προκύψει κάτω από την πίεση των εργαζομένων.
Από την άλλη οι υπόλοιπες συνδικαλιστικές παρατάξεις ανέμεναν και αυτές το ξεπούλημα του οργανισμού και γνωρίζουν για τα διαπλεκόμενα στα οποία εμπλέκεται το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των ταχυδρομικών.
Η πρόσφατη έρευνα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης για τις παράνομες επιχορηγήσεις στην ΠΟΣΤ, είναι σταγόνα στον ωκεανό!
Όμως όλοι σιωπούν, νομίζοντας ότι με τη σιωπή θα διατηρήσουν τις θέσεις, την ησυχία τους και τις συνδικαλιστικές ισορροπίες.
Η εφεδρεία όμως και οι νέες συμβάσεις που θα κληθούν να υπογράψουν οι εργαζόμενοι δεν θα λογαριάσουν την παρακμιακή κανονικότητα των εργασιακών χώρων, ούτε από πού προέρχεται πολιτικά ο κάθε εργαζόμενος.
Η απάντηση απέναντι στο ξεπούλημα των ΕΛΤΑ πρέπει να είναι συνολική και δυναμική απέναντι στα διαπλεκόμενα κράτους, διοίκησης ΕΛΤΑ, ιδιωτικών εταιριών, συνδικαλιστικών παρατάξεων και ΠΟΣΤ που λειτουργεί μέσα στα ΕΛΤΑ ως πέμπτη φάλαγγα των “αρχόντων” των ιδιωτικών ταχυδρομικών εταιριών (ΑCS-SPEEDEX).
Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την αυτοοργάνωση των εργαζομένων, με συνελεύσεις στους χώρους δουλειάς, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, στην εφεδρεία- απολύσεις, στον εργασιακό μεσαίωνα, στην ενοικιαζόμενη εργασία και επισφάλεια που βιώνει εδώ και χρόνια ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων στα ΕΛΤΑ
Οι εργαζόμενοι της βιομηχανικής μεταλλευτικής στην Θεσσαλονίκη, έδειξαν ένα δρόμο με την απόφαση τους να προχωρήσουν σε εργατικό έλεγχο και διαχείριση του εργοστασίου. Στον ταχυδρομικό κλάδο;
Θ.Β – Πρώην εργαζόμενος στα ΕΛΤΑ
https://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=1419140
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου