Τρίτη, 5 Απριλίου 2011

ΙΟΒΕ: Οι Έλληνες παραμένουν οι πιο απαιδιόδοξοι Ευρωπαίοι

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι ευρωπαίοι για περισσότερο από ένα έτος...
 
ΙΟΒΕ: Οι Έλληνες παραμένουν οι πιο απαιδιόδοξοι Ευρωπαίοι
σύμφωνα με την έρευνα Οικονομικής Συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ενώ ακολουθούν με διαφορά είκοσι μονάδων και άνω, η Ρουμανία, η Πορτογαλία, η Βουλγαρία και η Μάλτα.
Ωστόσο για τρίτο κατά σειρά μήνα ανακάμπτει ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης και διαμορφώνεται στις -66,2 μονάδες (από -67,3 μονάδες). Τα θετικά αποτελέσματα της συνόδου κορυφής της 11ης Μαρτίου και η εξάλειψη του φόβου περί πτώχευσης της χώρας που είχε καλλιεργηθεί φαίνεται να συγκράτησαν την έντονη απαισιοδοξία των Ελλήνων καταναλωτών.

Ωστόσο ακόμα δεν μπορεί να διαμορφωθεί ουσιαστική αλλαγή τάσης καθώς οι ενδείξεις για σύντομη έξοδο από την κρίση παραμένουν αδύναμες, με αποτέλεσμα την επιφυλακτικότητα των καταναλωτών.

Νοικοκυριό

Οι προβλέψεις των Ελλήνων καταναλωτών για την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους, τους προσεχείς 12 μήνες βελτιώνονται οριακά τον Μάρτιο, με το σχετικό ισοζύγιο να διαμορφώνεται στις -55 μονάδες (από -56), στη λιγότερο αρνητική επίδοση του τελευταίου επταμήνου. Το ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών που κρίνει ότι το επόμενο διάστημα η οικονομική του κατάσταση θα επιδεινωθεί ελαφρά ή αισθητά διατηρείται στο 69%, ενώ αυξάνεται οριακά στο 7% το ποσοστό εκείνων που αναμένουν ελαφρά ή αισθητή βελτίωση. Οι σχετικοί δείκτες της ΕΕ και της Ευρωζώνης περιορίζονται στις -7,2 και -6,3 μονάδες.

Ανεργία
Οι προβλέψεις των καταναλωτών για την εξέλιξη της ανεργίας τους προσεχείς 12 μήνες καταγράφουν θετική μεταβολή 3,5 σχεδόν μονάδων, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται στις +84,5 μονάδες, παραμένοντας σε πολύ υψηλά επίπεδα. Όσα νοικοκυριά προβλέπουν αισθητή άνοδο της ανεργίας το επόμενο 12μηνο περιορίζονται ελαφρά στο 80% (από 83%), ενώ ένα 3% (από 1%) αναμένει ελαφρά ή αισθητή μείωση. Οι αντίστοιχοι δείκτες σε ΕΕ και Ευρωζώνη μειώνονται ελαφρά στις +5,4 και +19 μονάδες.

Αποταμίευση   

Ως προς την τρέχουσα οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους τον Μάρτιο, το ποσοστό των ελληνικών νοικοκυριών που αναφέρει ότι έχει αυξήσει λίγο ή πολύ την αποταμίευσή του περιορίζεται στο 19% (από 22%), ενώ το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι μόλις τα βγάζουν πέρα αυξάνεται στο 58% (από 54%). Όσοι αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους παραμένουν στο 8-9%, ενώ όσοι δηλώνουν ότι έχουν χρεωθεί επίσης δεν μεταβάλλονται σημαντικά (13-14% το τελευταίο δίμηνο).


Αγορές
Η πρόθεση των καταναλωτών για σημαντικές αγορές τους προσεχείς 12 μήνες καταγράφει βελτίωση τον Μάρτιο, για δεύτερο κατά σειρά μήνα, με το σχετικό δείκτη να διαμορφώνεται οριακά υψηλότερα, στις -64,8 μονάδες (από -66,5). Το 17% (από 14%) των Ελλήνων καταναλωτών προτίθεται να αφήσει αμετάβλητες τις σχετικές δαπάνες του, ενώ περιορίζεται στο 76% (από 79%) το ποσοστό εκείνων που θα προβούν σε λίγο ή πολύ λιγότερες δαπάνες το επόμενο διάστημα. Σε ΕΕ και Ευρωζώνη, οι σχετικοί αρνητικοί δείκτες διευρύνονται ελαφρά στις -24 και -24,1 μονάδες αντίστοιχα.

Πληθωριστικές προσδοκίες
Οι πληθωριστικές προβλέψεις των τιμών υποχωρούν οριακά τον Μάρτιο, με το σχετικό δείκτη προβλέψεων των τιμών τους προσεχείς 12 μήνες να έχει ουσιαστικά σταθεροποιηθεί το τελευταίο τετράμηνο στις 33-34 μονάδες. Το 15% των καταναλωτών κρίνει ότι οι τιμές θα παραμείνουν αμετάβλητες, ενώ το ποσοστό εκείνων που αναφέρουν άνοδο με τον ίδιο ρυθμό ή ταχύτερο ρυθμό παραμένει στο 61%. Στην ΕΕ και την Ευρωζώνη, οι σχετικοί δείκτες βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα με τα ελληνικά, στις +33,1 και +30,8 μονάδες αντίστοιχα.

http://www.protothema.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου