Σε ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή μετά από πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηλείας, Τάκη Αντωνακόπουλου, και άλλων 21 Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, προς τον Υπουργό Οικονομικών τον κ .Παπακωνσταντίνου, τέθηκε...
... προς απάντηση το σοβαρό Θέμα του Λαθρεμπορίου των Καυσίμων, «το οποίο λειτουργεί ως παράγοντας οικονομικής ανισότητας και παράνομου πλουτισμού».
Σύμφωνα με την ερώτηση που κατατέθηκε, «το λαθρεμπόριο καυσίμων επιβαρύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις με μεγαλύτερο κόστος λόγω των υψηλότερων φόρων στα καύσιμα που οδηγεί τις τιμές στα υψηλότερα επίπεδα της Ευρώπης και την Οικονομία σε Ύφεση»
Πιο αναλυτικά, οι κυριότεροι τομείς της λαθρεμπορίας όπως περιγράφονται στην ερώτηση που κατατέθηκε είναι οι κάτωθι:
1ον Η παράνομη διάθεση στην εξωτερική αγορά πετρελαίου transit το οποίο προορίζεται για εξαγωγή σε τρίτες χώρες και κυρίως σε όμορες βαλκανικές χώρες. Στην περίπτωση αυτή, τα κυκλώματα, γνωστά και στις τελωνειακές αρχές πραγματοποιούν εικονικές εξαγωγές καυσίμων με συμμετοχή και εταιρικών καυσίμων. Ιδιαίτερα όταν από τη συνολική τιμή των καυσίμων στην εσωτερική αγορά, από τα 1,6€/lit στην αμόλυβδη βενζίνη, μόνο τα 0,40-0,50€/lit αποτελεί το κόστος του εξαγόμενου καυσίμου
2ον Η διάθεση και παράνομη χρήση στην εσωτερική κατανάλωση του αφορολόγητου πετρελαίου που προορίζεται για εφοδιασμό των ποντοπόρων πλοίων (ναυτιλιακό πετρέλαιο- εικονικός ανεφοδιασμός πλοίων). Η μορφή αυτή του λαθρεμπορίου ακμάζει κυρίως στο Νότο με επίκεντρο το λεκανοπέδιο της Αττικής και το λιμάνι του Πειραιά.
3ον Η παράνομη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης, ως πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ διαδεδομένη στην αγροτική κατανάλωση και σε μηχανήματα σταθερής θέσης πολλών επιχειρήσεων. Αυτό συνδυάζεται και με επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης προς τους αγρότες, που πέρσι αυξήθηκε και ανήλθε στα 170 εκ. ευρώ. Ενώ η αυστηρότητα εφαρμογής του νόμου εξαντλήθηκε στην επιβολή εξαντλητικών προστίμων, για κάποια λίτρα πετρελαίου θέρμανσης σε αγροτικά αυτοκίνητα.
4ον Η κλοπή με το σύστημα της Ηλεκτρονικής ρύθμισης αντλιών μέχρι και 10% του χορηγούμενου καυσίμου από τη μεγάλη πλειοψηφία των ανεξάρτητων η ενταγμένων σε διάφορες εταιρίες βενζινοπωλών».
Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι ένα «απόστημα» που ταλανίζει την ελληνική Κοινωνία και Οικονομία συνάμα, ιδίως σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς. Είναι αναγκαίο να ληφθούν σοβαρά μέτρα και να αρχίσουν να λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων. Οι βουλευτές υπογράμμισαν ότι «δεν είναι πλέον ανεκτή από τον ελληνικό λαό η ανικανότητα – ανοχή των ελεγκτικών- φορολογικών αρχών για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, η οποία καταλήγει να λειτουργεί ως φορέας κοινωνικής αδικίας με εξοντωτικές ποινές σε μικροπαραβάτες και ατιμωρησία για τα κυκλώματα λαθρεμπορίας».
Άμεση ήταν η Απάντηση του Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών και συνάμα επικεφαλή του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρη, ο οποίος δεσμεύτηκε για άμεση έναρξη ολοκληρωμένων δράσεων, από το στάδιο της παραγωγής, εμπορίας, διακίνησης, χρήσης και διάθεσης των καυσίμων μέσα στα νομικά πλαίσια που έχουν θεσπιστεί σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σύμφωνα με το κ. Καπελέρη το Ελληνικό Κράτος έχει απώλεια εισοδήματος 300-400εκ ευρώ ετησίως -ποσό διόλου ευκαταφρόνητο- για τις μέρες λιτότητας που διανύουμε.
http://pyrgos-news.blogspot.com
Σύμφωνα με την ερώτηση που κατατέθηκε, «το λαθρεμπόριο καυσίμων επιβαρύνει τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις με μεγαλύτερο κόστος λόγω των υψηλότερων φόρων στα καύσιμα που οδηγεί τις τιμές στα υψηλότερα επίπεδα της Ευρώπης και την Οικονομία σε Ύφεση»
Πιο αναλυτικά, οι κυριότεροι τομείς της λαθρεμπορίας όπως περιγράφονται στην ερώτηση που κατατέθηκε είναι οι κάτωθι:
1ον Η παράνομη διάθεση στην εξωτερική αγορά πετρελαίου transit το οποίο προορίζεται για εξαγωγή σε τρίτες χώρες και κυρίως σε όμορες βαλκανικές χώρες. Στην περίπτωση αυτή, τα κυκλώματα, γνωστά και στις τελωνειακές αρχές πραγματοποιούν εικονικές εξαγωγές καυσίμων με συμμετοχή και εταιρικών καυσίμων. Ιδιαίτερα όταν από τη συνολική τιμή των καυσίμων στην εσωτερική αγορά, από τα 1,6€/lit στην αμόλυβδη βενζίνη, μόνο τα 0,40-0,50€/lit αποτελεί το κόστος του εξαγόμενου καυσίμου
2ον Η διάθεση και παράνομη χρήση στην εσωτερική κατανάλωση του αφορολόγητου πετρελαίου που προορίζεται για εφοδιασμό των ποντοπόρων πλοίων (ναυτιλιακό πετρέλαιο- εικονικός ανεφοδιασμός πλοίων). Η μορφή αυτή του λαθρεμπορίου ακμάζει κυρίως στο Νότο με επίκεντρο το λεκανοπέδιο της Αττικής και το λιμάνι του Πειραιά.
3ον Η παράνομη χρήση του πετρελαίου θέρμανσης, ως πετρέλαιο κίνησης είναι πολύ διαδεδομένη στην αγροτική κατανάλωση και σε μηχανήματα σταθερής θέσης πολλών επιχειρήσεων. Αυτό συνδυάζεται και με επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης προς τους αγρότες, που πέρσι αυξήθηκε και ανήλθε στα 170 εκ. ευρώ. Ενώ η αυστηρότητα εφαρμογής του νόμου εξαντλήθηκε στην επιβολή εξαντλητικών προστίμων, για κάποια λίτρα πετρελαίου θέρμανσης σε αγροτικά αυτοκίνητα.
4ον Η κλοπή με το σύστημα της Ηλεκτρονικής ρύθμισης αντλιών μέχρι και 10% του χορηγούμενου καυσίμου από τη μεγάλη πλειοψηφία των ανεξάρτητων η ενταγμένων σε διάφορες εταιρίες βενζινοπωλών».
Το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι ένα «απόστημα» που ταλανίζει την ελληνική Κοινωνία και Οικονομία συνάμα, ιδίως σε τέτοιους χαλεπούς καιρούς. Είναι αναγκαίο να ληφθούν σοβαρά μέτρα και να αρχίσουν να λειτουργούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων. Οι βουλευτές υπογράμμισαν ότι «δεν είναι πλέον ανεκτή από τον ελληνικό λαό η ανικανότητα – ανοχή των ελεγκτικών- φορολογικών αρχών για την πάταξη του λαθρεμπορίου καυσίμων, η οποία καταλήγει να λειτουργεί ως φορέας κοινωνικής αδικίας με εξοντωτικές ποινές σε μικροπαραβάτες και ατιμωρησία για τα κυκλώματα λαθρεμπορίας».
Άμεση ήταν η Απάντηση του Γενικού Γραμματέα Φορολογικών και Τελωνειακών Θεμάτων του Υπουργείου Οικονομικών και συνάμα επικεφαλή του ΣΔΟΕ Γ. Καπελέρη, ο οποίος δεσμεύτηκε για άμεση έναρξη ολοκληρωμένων δράσεων, από το στάδιο της παραγωγής, εμπορίας, διακίνησης, χρήσης και διάθεσης των καυσίμων μέσα στα νομικά πλαίσια που έχουν θεσπιστεί σε Εθνικό και Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σύμφωνα με το κ. Καπελέρη το Ελληνικό Κράτος έχει απώλεια εισοδήματος 300-400εκ ευρώ ετησίως -ποσό διόλου ευκαταφρόνητο- για τις μέρες λιτότητας που διανύουμε.
http://pyrgos-news.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου