Εάν κάποιος, όταν ξεκινούσε η κατασκευή της Ολυμπίας Οδού, έλεγε ότι μετά από κάποια χρόνια, το έργο θα έμενε ανολοκλήρωτο και οι χιλιάδες εργαζόμενοι που απασχολούνται σε αυτό θα έχαναν τη δουλειά τους, θα τον περνούσαν για φαντασιόπληκτο ή προβοκάτορα. Όμως, μετά τις τελευταίες εξελίξεις, η παραπάνω εικόνα φαντάζει ως η πιο πιθανή κατάληξη του συγκεκριμένου έργου.
Οι εταιρείες της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» προχώρησαν στις 15 Απριλίου σε μαζικές απολύσεις, υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών και αναστολή των εργασιών.
Η εικόνα έχει ως εξής: Στην εταιρεία VINCI η 27η Απριλίου είναι η ημερομηνία ορόσημο. Αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση θα συνεχισθούν κανονικά οι εργασίες ειδάλλως θα προχωρήσουν σε πάγωμα των εργασιών και οι εργαζόμενοι θα βγουν σε υποχρεωτική άδεια. Η εταιρεία J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. προχωρά την Μεγάλη Τετάρτη σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων μέχρι τις 31 Μαίου....
Στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις που πλησιάζουν τις 100.
Τα παραπάνω, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα, η «Γαλαρία». Τα επανέλαβε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Θεόδωρος Τσελεπής, σε διαδικασία του δημοτικού συνδυασμού "Ανυπότακτη Πολιτεία", ζητώντας την βοήθεια της δημοτικής παράταξης.
Ακόμα όμως και αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση και το προχώρημα των έργων, το μέλλον των εργαζομένων, σύμφωνα με το κ. Τσελεπή, μόνο ευοίωνο δεν είναι, καθώς εκτιμάται ότι αν και όταν επιστρέψουν οι εργαζόμενοι από την υποχρεωτική άδεια, θα κληθούν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, απεμπολώντας έτσι, βασικά εργασιακά δικαιώματα.
Την ίδια ώρα, τα έργα έχουν παγώσει και περιορίζονται μόνο στις σήραγγες. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει κυριολεκτικά στα όριά τους, όχι μόνο γιατί βλέπουν τον κίνδυνο της ανεργίας να ορθώνεται μπροστά τους, αλλά και γιατί τους τελευταίους μήνες, βρίσκονται σε μια διαρκή ψυχοφθόρα διαδικασία, με την δαμόκλειο σπάθη των απολύσεων, των αυθαιρεσιών και του σταματήματος του έργου, να αποτελεί για αυτούς καθημερινότητα.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν εντελώς υποκριτική την επίρρηψη ευθυνών στο κίνημα "Δεν Πληρώνω" για την πτώση των εσόδων. Τα ερωτήματα που διατυπώνει το σωματείο "Γαλαρία", είναι τα εξής: Πρώτον, γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Δεύτερον, γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
Παράλληλα, ο κ. Τσελεπής εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη στάση των αυτοδιοικητικών παραγόντων, ενώ όπως υπογράμμισε, το Σωματείο Εργαζομένων προσπαθεί εδώ και καιρό να κανονίσει μια συνάντηση με τον Δήμαρχο Πατρέων, Γιάννη Δημαρά, χωρίς ανταπόκριση.
Οι μέχρι τώρα εξελίξεις, διαμορφώνουν ένα απαισιόδοξο τοπίο. Ένα τοπίο που αφορά τους πάντες. Τους 2.800 εργαζόμενους της Κοινοπραξίας, που βλέπουν πολύ κοντά το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους, το πλήγμα που θα δεχθούν οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες και βέβαια τους οδηγούς, που καλούνται να διασχίσουν και να καταβάλλουν διόδια, σε ένα δρόμο που, ούτως ή άλλως έχει χαρακτηριστεί "καρμανιόλα" και πλέον, είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση, εξαιτίας των ανολοκλήρωτων έργων.
http://www.attacktv.gr
Οι εταιρείες της κοινοπραξίας «Ολυμπία Οδός» προχώρησαν στις 15 Απριλίου σε μαζικές απολύσεις, υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών και αναστολή των εργασιών.
Η εικόνα έχει ως εξής: Στην εταιρεία VINCI η 27η Απριλίου είναι η ημερομηνία ορόσημο. Αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση θα συνεχισθούν κανονικά οι εργασίες ειδάλλως θα προχωρήσουν σε πάγωμα των εργασιών και οι εργαζόμενοι θα βγουν σε υποχρεωτική άδεια. Η εταιρεία J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. προχωρά την Μεγάλη Τετάρτη σε υποχρεωτική άδεια των εργαζομένων μέχρι τις 31 Μαίου....
Στην εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. προχώρησαν σε μαζικές απολύσεις που πλησιάζουν τις 100.
Τα παραπάνω, γνωστοποίησε με ανακοίνωσή του, το Σωματείο Εργατοτεχνιτών και Υπαλλήλων Εργαζομένων στην Κατασκευή του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος - Τσάκωνα, η «Γαλαρία». Τα επανέλαβε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, Θεόδωρος Τσελεπής, σε διαδικασία του δημοτικού συνδυασμού "Ανυπότακτη Πολιτεία", ζητώντας την βοήθεια της δημοτικής παράταξης.
Ακόμα όμως και αν συνεχισθεί η χρηματοδότηση και το προχώρημα των έργων, το μέλλον των εργαζομένων, σύμφωνα με το κ. Τσελεπή, μόνο ευοίωνο δεν είναι, καθώς εκτιμάται ότι αν και όταν επιστρέψουν οι εργαζόμενοι από την υποχρεωτική άδεια, θα κληθούν να υπογράψουν ατομικές συμβάσεις εργασίας, απεμπολώντας έτσι, βασικά εργασιακά δικαιώματα.
Την ίδια ώρα, τα έργα έχουν παγώσει και περιορίζονται μόνο στις σήραγγες. Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι έχουν φτάσει κυριολεκτικά στα όριά τους, όχι μόνο γιατί βλέπουν τον κίνδυνο της ανεργίας να ορθώνεται μπροστά τους, αλλά και γιατί τους τελευταίους μήνες, βρίσκονται σε μια διαρκή ψυχοφθόρα διαδικασία, με την δαμόκλειο σπάθη των απολύσεων, των αυθαιρεσιών και του σταματήματος του έργου, να αποτελεί για αυτούς καθημερινότητα.
Παράλληλα, οι εργαζόμενοι χαρακτηρίζουν εντελώς υποκριτική την επίρρηψη ευθυνών στο κίνημα "Δεν Πληρώνω" για την πτώση των εσόδων. Τα ερωτήματα που διατυπώνει το σωματείο "Γαλαρία", είναι τα εξής: Πρώτον, γιατί η κοινοπραξία επικαλείται την πτώση της κυκλοφορίας, εφόσον από τη σύμβαση έχει αναλάβει τον κίνδυνο; Δεύτερον, γιατί οι τράπεζες διακόπτουν τη χρηματοδότηση των έργων, όταν από τα stress tests τους έχουν προβλέψει πολύ δυσμενέστερα σενάρια από τα σημερινά (στη συγκεκριμένη περίπτωση 27% πτώση της κυκλοφορίας);
Παράλληλα, ο κ. Τσελεπής εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για τη στάση των αυτοδιοικητικών παραγόντων, ενώ όπως υπογράμμισε, το Σωματείο Εργαζομένων προσπαθεί εδώ και καιρό να κανονίσει μια συνάντηση με τον Δήμαρχο Πατρέων, Γιάννη Δημαρά, χωρίς ανταπόκριση.
Οι μέχρι τώρα εξελίξεις, διαμορφώνουν ένα απαισιόδοξο τοπίο. Ένα τοπίο που αφορά τους πάντες. Τους 2.800 εργαζόμενους της Κοινοπραξίας, που βλέπουν πολύ κοντά το ενδεχόμενο να χάσουν τη δουλειά τους, το πλήγμα που θα δεχθούν οι τοπικές κοινωνίες και οικονομίες και βέβαια τους οδηγούς, που καλούνται να διασχίσουν και να καταβάλλουν διόδια, σε ένα δρόμο που, ούτως ή άλλως έχει χαρακτηριστεί "καρμανιόλα" και πλέον, είναι σε ακόμα χειρότερη κατάσταση, εξαιτίας των ανολοκλήρωτων έργων.
http://www.attacktv.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου