«Είναι θλιβερό ότι δεν υπάρχει ελληνικό κρουαζιερόπλοιο. Δεν πιστεύω ότι σύντομα θα μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε σαν σημαία τα ξένα κρουαζιερόπλοια και να κυματίζει ξανά η γαλανόλευκη στην πρύμνη των πλοίων», επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Μιχάλης Λάμπρος κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.
Τόσο ο κ. Λάμπρος όσο και άλλα μέλη της διοικούσας επιτροπής της νέας Ένωσης επεσήμαναν πως ο έντονος ανταγωνισμός με τις μεγάλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο τομέα της κρουαζιέρας και το υψηλό κόστος των μισθών των ελλήνων ναυτικών έναντι των αλλοδαπών συναδέλφων τους αποτελούν τροχοπέδη στην αλλαγή σημαίας.
Δηλαδή θέλει να πιστεψουμε πως οι Ελληνες ναυτικοί είναι οι ακριβώτεροι του κόσμου !
Όπως είπε ο κ. Λάμπρος ο έλληνας ναυτικός θεωρείται πλέον ακριβώς ειδικά από τη στιγμή που στα πλοία μπήκαν στελέχη ξενοδοχειακών ειδικοτήτων από τρίτες χώρες, κυρίως από Φιλιππίνες, Ινδία και Ινδονησία φτάνοντας στο σημείο οι ελληνικές εταιρείες να μην μπορούν να συναγωνιστούν τις ξένες καθώς η διαφορά στο μισθολογικό κόστος ημερησίως άγγιζε τις τρεις έως πέντε χιλιάδες ευρώ.
Μόνο που αυτό το κάνουν εταιρείες χαμηλού κόστους και όχι σοβαρές εταιρείες
Είναι εθνικό καθήκον να έχουμε ελληνική σημαία, στα πλοία επεσήμανε ο Ανδρέας Ποταμιάνος ο «πατριάρχης» της ελληνικής κρουαζιέρας, όπως τον χαρακτήρισαν οι ομιλητές και πρόσθεσε «πρέπει να έχουμε παρουσία πλοίων με ελληνική σημαία στο Αιγαίο. Αν δεν έχεις παρουσία, δεν έχεις κυριαρχία».
Ο υπεραπατεώνας Ποταμιάνος έχει γλώσσα και μιλάει τη στιγμή που όλη η ναυτική πιάτσα ξέρει τι ρημάδια είναι τα πλοία του και τι υπηρεσίες προσφέρει στους ταξιδιώτες
Κατά τη συνέντευξη Τύπου τονίστηκε πως το προσωπικό που απασχολείται στον ξενοδοχειακό τομέα είναι τα 2/3 του πληρώματος και θα πρέπει να διαχωριστεί από το υπόλοιπο πλήρωμα προκειμένου να μειωθεί το μισθολογικό κόστος ενώ παράλληλα, σημειώθηκε, ότι παίρνουν τα χρήματα που προέρχονται από τα υποχρεωτικά φιλοδωρήματα.
Δεν υπάρχουν υποχρεωτικά φιλοδωρήματα πουθενά ! Αυτό είναι ένα ψέμα προκειμένου να πιέσουν περισσότερο σε χαμηλώτερες αμοιβές
Επίσης εκτός από το μισθολογικό ένας άλλος σημαντικός – για τους εφοπλιστές – παράγοντας είναι οι γραφειοκρατικές δυσκολίες ενώ ερωτηθέντες για προτάσεις τους, ανέφεραν μεταξύ άλλων την επιδότηση μετασκευής πλοίων εάν αυτό γίνεται στην Ελλάδα και η κάλυψη ασφαλιστικών εισφορών.
Μετασκευή πλοίων σημαίνει πως αγοράζουν ένα μεταχειρισμένο και του προσθέτουν πατώματα, κουκέτες κλπ, διαδικασία που πάντα θέλανε να κάνουν στην Ελλάδα γιατί οι έλεγχοι είναι χαλαρώτεροι και οι παραβιάσεις στην κατασκευή πιό “αόρατες”. Επιπλέον το κόστος είναι χαηλό, σε κάποιες περιπτώσεις σε επίπεδα Ινδίας
Οι συμμετέχοντες επεσήμαναν πως εάν δεν υπάρξει μια επιτροπή για την ελληνική σημαία στην οποία να συμμετέχουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς και το κράτος και να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το ζήτημα, δεν πρόκειται να επανέλθει στα πλοία.
Επιτροπή σημαίνει “να μας λύσετε το θέμα με το ΝΑΤ που δεν θέλουμε να πληρώνουμε”, αφορά 3 υπουργεία και γι αυτό χρειάζεται επιτροπή.
Ανάμεσα στα ζητήματα που θέτουν οι εφοπλιστές στο τομέα της κρουαζιέας είναι:
- Η αναβάθμιση της λιμενικής υποδομής, για την καλύτερη εξυπηρέτηση αυτής της κατηγορίας των πλοίων
- Η διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στον τομέα της κρουαζιέρας
- Η απλοποίηση των διαδικασιών χορήγησης visa στους τουρίστες που επιθυμούν να επισκεφθούν την χώρα προερχόμενοι από χώρες εκτός Σέγκεν όπως π.χ. ανατολικές χώρες και Τουρκία
- Η παράταση ωρών λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων
- Η πύκνωση των αεροπορικών συνδέσεων με πτήσεις απευθείας από υπερατλαντικές χώρες
- Η αναδιοργάνωση της πλοηγικής υπηρεσίας
- Η αναμόρφωση του καθεστώτος της υποχρεωτικής πλοήγησης των πλοίων στους λιμένες καθώς και της ρυμουλκήσεως αυτών και η ελευθερία ναυλώσεων (charter in, carter out)
Εν ολίγοις, δώστε λεφτά σε υποδομές, …και άλλες υποδομές, λες και οι υπάρχουσες δεν αρκούν
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου